Pāriet uz galveno saturu

Gads riņķī ar elektroauto

1 gads nobraukts ar manu 2012. gada Citroen C-Zero. Neticami, cik ļoti šī mašīna ir mani mainījusi!

Pa šo gadu esmu nobraucis 9'500 km, kas ir par 5'000 km mazāk, ja salīdzina ar vidējo latvieti. Ja salīdzina ar līdzīgu dīzeļdzinēja mašīnu, tad mana braukšana ir neizlaidusi atmosfērā 866 kg CO2 atmosfērā.

Žurnāls Ir septembra izdevumā var izlasīt rakstu par elektromobiļu īpašniekiem, tai skaitā, mani. Šis raksts parādījās īsi pēc LSM publicētajā rakstā, cik slikti ir būt par tādu, tāpēc, manuprāt, bija svarīgi, ka šis raksts atspoguļoja patieso lietotāju pieredzi, nevis auto dīleru ticējumus. Elektroauto īpašnieki savā starpā ir ļoti draudzīgi. Vienmēr, kad pabrauc garām otram, pamāj vai pasmaida, pie uzlādes punktiem papļāpā un, ja ir kāda vajadzība vai sāpe, var droši rakstīt kopējā WhatsApp sarakstē.


Diez gan bieži cilvēki nāk klāt, kad lādējos, un jautā par mašīnu - kāpēc zili numuri? cik tālu var nobraukt? kur var lādēt? kāds ir maksimālais ātrums? Un no tā izvēršas plašāka saruna. Var redzēt, ka cilvēki ir ieinteresēti, bet vēl līdz galam netic. Pieļauju, ka tas daļēji ir tāpēc, ka ātrās uzlādes iespējas šodien ir ļoti ierobežotas - pa visu Rīgu ir 4 ātrās uzlādes stacijas, bet visā Latvijā ir 10.

Ja cilvēks ir gatavs lādēt nedaudz lēnāk no parastas rozetes, tad par uzlādes staciju kļūst jebkura garāža. Starp citu, es tiešām esmu pāris reizes lādējis mašīnu paziņu garāžās. ChargeMap uzrāda, ka Latvijā ir 33 publiski pieejamas uzlādes vietas. Bet šī situācija mainīsies, kad CSDD izpildīs savu plānu - jau šodien var aizbraukt uz Tīnūžiem (Circle K teritorijā) un apskatīties, kā izskatīsies šīs uzlādes stacijas, kuras līdz šī gada beigām būs 70 pa visu Latviju, bet līdz 2020. gada beigām - 150.
Lietotāja Uzlādēts.lv attēls.


Pateicoties šai mašīnai es pats esmu mainījies ļoti. Tā man likusi daudz vairāk piedomāt pie saviem ikdienas pieradumiem. Es mēģinu tos mainīt tā, lai es atstātu uz vidi mazāku ietekmi. Piemēram, vairākas reizes esmu izvēlējies nepirkt kādu šokolādi vai kolu, kad ir gribējies ātri iegūt enerģiju. Galvenais, ko es esmu sapratis, ir tas, ka dzīvot videi draudzīgi ir patiesībā vienkārši. Tā ir kaut kā nedarīšana, nevis darīšana. Piemēram, nebrauc ar mašīnu tos 5 krustojumus no mājām, lai aizietu pie drauga, neņem maisiņu, kad visu vari bez piepūles rokās aiznest, netaisi uber-duper sarežģītus ēdienus, jo gatavošanas procesā radīsies daudz pārpalikumu. Starp citu, joprojām daudz braukāju ar divriteni. Tikai pēdējā laikā tā žēl par to, ka mašīna stāv, bet es par to maksāju līzingu joprojām. Septembra sākumā arī izveidoju Facebook lapu Uzlādēts.lv ar domu, ka šeit publicēšu rakstus par un ap veselīgāku dzīvesveidu, bet līdz šim pārsvarā raksti ir par un ap elektroauto.


Tagad nedaudz statistikas:

  • Nobraukti 9'500 km
  • Lādējot iztērēta aptuveni 0.95 MWh (950 kWh)
  • Izlasīta puse no grāmatas kamēr mašīna lādējas
  • 2x beigusies elektrība braucot
  • >660€ neiztērēti Rīgas Satiksmes autostāvvietās
  • Izmaksas, kas saistīti ar mašīnu ir sekojošas
    • 16€ par mašīnas kopšanas līdzekļiem (lupatiņas, ziepes, slotiņa)
    • 8€ par logu šķidrumu
    • 5€ par uzlādi (3x esmu lādējis par samaksu)
    • 40€ sods par stāvēšanu neatļautā vietā
    • 158€ dēļ saplīsušas riepas
    • Kopā 227€
    • Ieskaitot līzingu un apdrošināšanu, kopā ir 3387€

Komentāri

  1. Izklausas ne tik dárgi un saré'z'diti, ka pirmais iespaids. Ir vérts padoma ar elektrokaru! paldies, 'loti vertígs raksts.

    AtbildētDzēst
    Atbildes
    1. Ja ir kādi jautājumi saistībā par šo, tad droši raksti man Facebook (Kārlis Uzlādēts Mendziņš) vai atrodi caur https://uzladets.lv/

      Dzēst

Ierakstīt komentāru