Pāriet uz galveno saturu

Cik tad tālu var nobraukt ar elektroauto?

Pateikšu uzreiz - Tesla 100D ar pilnu uzlādi brauc 632km, Chevrolet Bolt (Eiropā - Opel Ampera e) - 320km, VW eGolf (2017. gada) - 300km, Hyundai Ioniq - 280km.

Parasti, kad pasaku, cik tālu varu nobraukt ar savu mašīnu, cilvēks, kam ir jau sava mašīna (ar iekšdedzes dzinēju), uztaisa tādu īpatnēju grimasi. To varētu raksturot kā tādu triumfējošu. Es pieļauju, ka tas ir tāpēc, ka līdz kamēr mēs līdz tam nonākam, šis cilvēks jau saprot, ka elektroauto ir ļoti daudzejādā ziņā pārāks par viņa iekšdedzes gaisa piesārņotāju.

Cik tad daudz varu nobraukt? Ja godīgi, es vēl īsti nezinu, jo kopš brīža, kad nopirku Citroen C-Zero nav bijuši optimālie laikapstākļi. Pārdevējs teica, ka ziemā 110km, bet vasarā līdz pat 160km. Ziemā piedzīvotais, liek domāt, ka melots nav. Esmu apjautājies vairākiem VW eUp! īpašniekiem, cik viņu auto var nobraukt. Viena atbilde man visvairāk palika atmiņā: "Tos solītos 160km man nenobraukt, lai kā es censtos. Varbūt, ja brauktu kalnā lejup ar vēju mugurā kādā plakanā vietā kā Nīderlande... Un tad tikai 130 km." Man liekas ļoti dīvaini, ka elektroauto, kas ir tikai 2 gadus jauns spēj nobraukt mazāk kā 5 gadus vecs. Pie tam abi auto ir teju viena izmēra.

Vizuālais attēlojums potenciāli nobraucamajai distancei.
Augstāk ir redzams vizualizējums šiem 160km. Protams, mēs visi zinām, ka līdz Ventspilij ir vairāk kā 160 km (tie ir 188 km), bet domāju, ka šādi viss ir pietiekami labi saprotams. Iekšējais aplis reprezentē attālumu, ko varu nobraukt gan turp, gan atpakaļ ar vienu uzlādi, kamēr ārējais apzīmē tikai vienvirziena ceļu. 160 km varbūt neizklausās daudz, bet cik bieži gan ir jābrauc tālāk? To reizi vai divas gadā var jau arī ar vilcienu braukt.

Kāds man reiz teica, ka līdz Kuldīgai (150 km) gan neaizbraukšu. Jāsaka, ka realitātē ar vienu uzlādi es diez vai aizbraukšu. Bet, ja viss sakrīt un ir labs ceļavējš, tad vēl paliktu pāri pāris km. Bija interesants gadījums vienu dienu, kad braucu caur Saulkrastiem. Iebraucu Saulkrastos un man mašīna rādīja, ka varu nobraukt vēl 81 km, bet tad, kad izbraucu no tiem, tā rādīja, ka varu nobraukt vēl 82 km. Katrs, kas ir braucis cauri Saulkrastiem, zina, ka patiesībā tur ir jābrauc krietns gabals. Tā ka, ej nu sazin'! Man galvenais, ka varu aizbraukt uz laukiem (78 km).

Komentāri