Pāriet uz galveno saturu

Uzlādes iespējas

Uzlādes stacija pie Rīgas Motormuzeja. Pa kreisi Citroen C-Zero, pa labi Nissan eNV200
Ļoti bieži, kad pasaku, ka man ir elektroauto, seko jautājums(-i) - kā ar uzlādi? ir kur uzlādēt?
Ņemot vērā, ka var uzlādēt no parastās rozetes, var teikt, ka uzlādes iespējas ir ievērojami daudz. Bet, ja runa ir par publiskajām, ātrajām un pats galvenais bezmaksas uzlādes stacijām, tad stāsts ir skumjāks. Rīgā ir 4 tādas, Jūrmalā, Siguldā, Ogrē, Tērvetē, Talsos, Gulbenē pa vienai katrā pilsētā. Jāsaka, ka pietiek. Līdz šim man ir nācies gaidīt uz kādu tikai 1 reizi.
Nav jau arī nekāds pārsteigums - CSDD uzrāda, ka uzskaitē 2017. gada 1. janvārī bija tikai 313 ar elektrību darbinātie privātie transportlīdzekļi. No šiem 313 - 241 ir vieglais transportlīdzeklis, pārējie ir mopēdi, riteņi, kvadracikli, u.c..
Pēc tam seko jautājums, cik ilgi jālādē?
Tas ir katrai mašīnai savs. Teslām noteikti būs ilgāk jālādē, bet man ziemā pie -15°C pa 30 min uzlādēja 60km. Tagad, kad ir bijušas pāris siltākas dienas, sanācis uzlādē 100km 30min. Jāsaka arī tas, ka nav ieteicams lādēt vairāk 80% ar ātrajām uzlādēm.
Viena lieta, kas jāpiezīmē - visi šoferi, ar ko man nācies saskarties uzlādes vietās, ir bijuši ļoti atsaucīgi un runātīgi. Varētu teikt, ka esam tāda kā kopiena. Ņemot vērā, ka tāda mašīna kā man nav tā populārākā Latvijas grādos (Nissan Leaf un VW eUp! ir ievērojami populārāki) sanāk apmainīties ar visādām pieredzēm un seko tehniskas dabas jautājumi uz abām pusēm. Par to citreiz.
Tātad, rezumējot, uzlādes iespējas ir daudz, ja zini, kur atrast kaut vienu rozeti. Ātrās uzlādes nav daudz, bet rindā arī nav jāstāv. Starp citu, parkings pie CSDD ir bezmaksas (arī pie motormuzeja aiz šlogbauma).
Vēl ir tāda lieta, ka šim uzlādes staciju projektam konkurss noslēdzās un tā realizēšana beigtos 2020. gadā. Tagad tas ir pārsūdzēts...

Komentāri