Pāriet uz galveno saturu

Pirmie 5000 elektriskie km, pa Rundāles pils galvenajiem vārtiem, Saulkrasti ir -3 km gari

Ar mašīnu nobraucu gandrīz 1000 km mēnesī. Kādi iespaidi man ir radušies par to? Kādi citi iespaidi, lietojot to jau tik ilgi?

drove 5000 km keep calm

Mašīnai būtībā nav nekas tāds aizraujošs noticis. Uzvedas tieši tik pat labi kā tad, kas nopirku. Tiešām liels gandarījums par to ir. Pa to laiku esmu pārbaudījis gan to, kas notiek, ja beidzas baterija, gan to, ka "Rīgas Satiksme" tiešām neuzstāda rēķinu par stāvvietas izmantošanu, gan to, ka cilvēki nāk klāt un jautā par to.

Kopumā esmu ļoti apmierināts ar to un ieteiktu visiem, kam ikdienā nav jābrauc lielas distances. Perfekta mašīna. Kā daudzi teikuši, ir lielāka, kā izskatās no ārpuses. Aizmugurē vairāk vietas kā dažam labam džipam. Konkrēti varu pateikt, ka Nissan Qashqai aizmugurē gariem cilvēkiem ir mazāks komforts kā manā mašīnā.

Ļoti bieži cilvēki ir nākuši klāt un uzdevuši jautājumus par mašīnu. Pārsvarā gan tie ir vieni un tie paši: "Cik var nobraukt? Cik ilgi ilgst uzlāde? Cik jāmaksā par uzlādi? Cik tāda maksā?" Vienreiz kāds pajautāja, kas man darās zem motora pārsega, ko arī parādīju. Tehniski runājot, man motora pārsegs ir bagāžnieks, bet priekšā zem pārsega atrodas logu, bremžu un dzesēšanas šķidrumu atveres.

Esmu sācis vākt statistiku, lai spētu diagnosticēt motora un baterijas stāvokli. Mani pārsteidza viens rezultāts, kas uzrādīja, ka ar tādu braukšanas stilu, kāds man bija, varēju nobraukt 206 km. Otrs tuvākais ir 182 km. Interesanti, ka abos gadījumos es braucu ar kondicionieri un mašīnā bija vēl 2 cilvēki.


Lielākais pārsteigums gan būtu tanī, ka Saulkrasti ir -3 (mīnuss trīs) km gari un Baltezers ir 0 km garš. Ir tā, ka man mašīna uzrāda potenciālo attālumu, ko varu nobraukt. Tas ir atkarīgs no mana braukšanas stila. Tā kā mašīna brauc ekonomiskāk uz 50 km/h kā uz 100 km/h, sanāk, ka man potenciāls palielinās vai paliek konstants, ja es no šosejas iebraucu pilsētā. Tādējādi, iebraucot Saulkrastos, man mašīna uzrāda, teiksim, 80 km palikuši, bet, izbraucot no tiem, tā uzrāda, ka 83 km palikuši, ko braukt.

Citroen C-Zero partially charged


Lielākā distance, ko esmu nobraucis ar vienu uzlādi, ir Rīga - Tukums - Dobele. Tad man pāri palika 5 km. Pieļauju, ka, ja nebūtu Waze uzstādījis, lai tā mani ved pa ceļu ar visvairāk asfaltu, būtu bijis vairāk, jo sanāca braukt pret ļoti stipru vēju lielu posmu.

Otrs lielākais bija Rīga - Jelgava - Rundāles pils. Tad pāri palika teju 30 km, bet ticu, ka varētu aizbraukt uz Jelgavu atpakaļ, ja Rundāles pils nedotu uzlādes vietu. Runājot par Rundāles pili, viņi bija ļoti atsaucīgi un ļāva izmantot rozeti savā auto parkošanās vietā. Miniet, kā uz to aizbrauc! Ir jābrauc cauri centrālajiem vārtiem! Tieši pie metāla vārtiem, kas ir pils iekšpagalmā jānogriežas. Būtībā es ļoti klusiņām iebraucu Rundāles pilī kopā ar vācu pensionāru tūristu grupiņu. Pieļauju, ka viņi mani tā arī nepamanīja līdz kamēr neatskatījās uz galvenajiem vārtiem.

Nesen lasīju par Tesla Model S, kas nobraukusi teju 500'000 km un joprojām ir kā jauna. Tad nu par to, lai man arī tā būtu! Noslēgumā bilde, kas parāda manu parkošanās prasmi. Priekšā bija nedaudz vairāk vietas, bet ne diži.

Parking skills with Citroen C-Zero


Komentāri